חללים מסחריים

בטרמינל החדש של תל אביב – תראו מה מצאנו

עיצוב מושפע מאוד מחול. פלטת הצבעים היא חולית
הצורניות של גרגירי החול באה לידי ביטוי באלמנטים שונים וכמכלול

מור צידון היא ללא ספק מצלמות הסטודיו העסוקות והמוערכות בישראל: היא אחראית על כמה מהקמפיינים האייקונים שהופקו כאן בשנים האחרונות, מעבירה מאסטר קלאס, קורסים לצלמים והיד עוד נטויה. כל אלה מתרחשים בסטודיו החדש שלה, הממוקם בלב אחד הרחובות התוססים והיצירתיים בתל-אביב, אותו עצבה אושרת אוחיון. כך הוא נראה מבפנים

באחד הרחובות התוססים בדרום תל-אביב, המנקז אליו יוצרים, עורכי דין ואנשי תעשיה זעירה, מצוי הסטודיו החדש של הצלמת מור צידון וממש כמותה, גם הוא תצוגת תכלית של יצירתיות ותעוזה.

צידון, שנחשבת לאחת מנשות המקצוע המוכרות והפעילות בתעשייה, בחרה בלוקיישן שלא במקרה: "הרחוב התעשייתי הוא אקלקטי ומנקז אליו אמנים צעירים, משרדי עורכי דין וסדנאות של בעלי מלאכה- מעין טרמינל בו פוגשים את כל קשת המקצועות מה שהופך אותו לדינמי וחוויתי. הוא זה שהיווה בסיס לקונספט העיצובי, לבחירת האלמנטים ולגוונים", כך לדברי מעצבת הפנים אושרת אוחיון שאמונה על העיצוב המרשים.

"בדומה לפרויקטים אחרים אותם אני מתכננת, גם הסטודיו הזה הוא תוצר של שיקוף אופייה ואישיותה של בעליו, של מור", מסבירה המעצבת. "אני מקפידה להתאים את העיצוב לאישיותם של השוהים בחלל, כך גם במקרה הזה: מור היא fashion forward- מתקדמת, חדשנית, תוססת, מפיקה ברמה בינלאומית ובד בבד נעימה ואדיבה. בהפקות שלה היא נותנת ביטוי לצבעוניות, צורניות ולאופנה בצורה מאוזנת ואלגנטית והחלל הזה מייצג אותה ואת העשייה שלה. החלל משמש הן לצילומים והן לסדנאות שהיא מעבירה לאנשי מקצוע, לכן הוא תוכנן כך שייתן מענה אופטימלי ופונקציונלי לתרחישים השונים".

בסטודיו, ששימש בעבר ככיתות לימוד בוצעו מינימום שבירות ופרט לתכנון חדש של חדר השירותים מרבית העבודה סבבה סביב יישום צורניות וצבעוניות ובחירה מושכלת של פריטים ורהיטים: "העיצוב מושפע מאוד מחול. פלטת הצבעים היא חולית, הצורניות של גרגירי החול באה לידי ביטוי באלמנטים שונים וכמכלול, הסטודיו הוא ביטוי אלגנטי ונקי של מדבר", מסבירה אוחיון.

בכדי לשקף את אישיותה הייחודית של צידון, תכננה עבורה אוחיון בפינת הישיבה שטיח בהתאמה אישית בצבעוניות מדברית בגוונים של חום, מוקה וטרקוטה. מעליו ניצבים צמד שולחנות קפה זהובים ולצידם ספה חושנית בגוון ורוד ניוד טבעי. על הקיר נתלתה אחת מיצירותיה הידועות של צידון שמשתלבת היטב בצבעוניות העוצמתית: "יצרנו פינה שהיא מעין נווה מדבר בלב החלל הדינמי הזה. קירות המעטפת נצבעו בגווני מוקה וחום והם מבטאים את האווירה שביקשנו ליצור באופן אלגנטי וחדשני. בנוסף, חשפנו את התקרה המקורית והיא נצבעה בלבן על מנת לייצר תחושה של גובה ומרחב כנדרש בסטודיו לצילום".

אוחיון השכילה לחלק את החלל הארוך לפונקציות מוגדרות: במטבחון הפונקציונלי שילבה משטח עליון ומנורות עם דוגמת טרצו שמבטאת את הגרגיריות החולית. בתקרה מעל האזור בו מתרחשת עיקר העשייה נתלו מצלמות רחף שעולות ויורדות על פי צורך וכך, כשהן אינן בשימוש, המרחב נשאר פתוח ואוורירי. פינת האיפור במרכז החלל מוקפת תאורה מאסיבית המותאמת במיוחד להפקות אופנה. ניכר כי כל פרט כאן תוכנן בהמון מחשבה.

"תכננתי עבור מור יחידת עבודה שמשרתת אותה לצרכי עריכה וסדנאות הצילום שהיא מעבירה. יצרתי עבורה יחידת אחסון מחופה פורמייקה בגוון ליבנה-מוקה, שם היא מאחסנת את כל הפריטים וכך החלל עצמו נותר נקי וסטרילי גם בזמן עשייה. ממש בסמוך אליה ניצב קיר ירוק שמכניס ממד חי ומאזן את הצבעוניות החולית. מבחינתי זה היה פתרון נהדר שמרענן מאוד את החלל ומייתר את הצורך לשלב עציצים ברחביו, שהיו תופסים הרבה מקום".

לצפייה בפרויקט המלא לחצו כאן>>>